måndag 2 april 2012

det här med träning....


Usch och fy och bläää!! Vilken äckligt snygg mage!! Bläää!!! Jag vill också ha! Jag är inte så värst nöjd över min mage just nu. Eller ja, över min kropp överhuvudtaget. Jag har gått upp i vikt de senaste månaderna och känner mig svullen hela tiden. Jag känner av det mest på magen. All fett har satt sig på magen. Jag känner mig inte bekväm med den, jag ser och känner den hela tiden. Mina kläder sitter inte som de ska. De flesta tröjorna sitter åt, när jag sätter mig ner putar magen ut och det ser inte bra ut alls. Mina byxor är så tighta i midjan att det gör ont i mitt "bacon" som hänger på sidan. Jag mår rätt dåligt över det här. 

Sluta grina och gör något åt det!, tänker ni.
Det hade jag så gärna velat göra om jag inte var så FRUKTANSVÄRT LAT!!! Det är lätt att sitta här i soffan och klaga, men det är himla svårt att ta på sig träningskläderna, gå ut och ta en powerwalk. Häromdagen var jag och hämtade mina inlines hos mamma och pappa för att kunna åka en runda efter jobbet och träna lite. Bra träning tycker jag. Det här var förra veckan någon gång. Har jag åkt en runda? Nej! Det är alldeles för kallt ute och det blåser alldeles för mycket för att jag ska ta mig ut och åka en runda med mina inlines. Jag vill helst att det ska vara solsken, varmt och vindstilla om jag ska ut och träna överhuvudtaget! Och hur ofta är det så fint väder? Aldrig! Och när det väl är fint väder då sitter jag på stan och tar en fika! Ja, jag är omöjlig! Jag har väldigt svårt att motivera mig själv till att träna som ni ser. När jag väl börjar träna så vill jag gärna se enorma resultat redan efter någon dag för att orka fortsätta träna, när jag inte ser något resultat då ger jag upp. För mig spelar det ingen roll om jag tränar själv eller om jag tränar med en kompis, jag är lika omotiverad ändå. Det spelar ingen roll vad andra säger om hur man ser ut. Jag känner mig inte nöjd och jag kommer inte känna mig nöjd förens jag har tagit tag i det här!

Hur hittar man motivationen till träning? Ännu viktigare, hur behåller man motivationen till träning?

Jag försöker undvika att äta kolhydrater och förra veckan gick det jättebra, men så fick jag ett återfall i helgen. Chips och frukostbullar = mmm!!! Nu är det en ny vecka och nu försöker jag på nytt. Sommaren närmar sig och jag MÅSTE gå ner de här kilona. Det här är inte ok! I need some help!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar