onsdag 27 juni 2012

Dagens fynd!


Det här snygga läppstiftet tipsade Amina mig om idag så vi letade efter det på stan och hittade det till slut på Nisses. Läppstiftet kommer från Maybelline. Färgen är genomskinlig och väldigt ljus. Det blir inte mycket färg på läpparna men man får fin glans och dessutom smakar det gott!! Den här färgen heter Tropical Pink och jag älskar den!


Den här pennan hittade jag på Röda Korset idag. Det här är nostalgi för mig BIG TIME!! Det här är en sån penna med rörlig bild i. Om man vänder pennan upp och ner så rör sig figurerna i bilden. På röda korset var det en korg full med sånna här pennor. Jag och Amina stod en lång stund och tittade igenom alla, vi var helt lyriska. En sån här penna hade min morfar när jag var liten och jag var alltid fascinerad över hur bilden rörde sig. Alltid när jag ville rita fick jag rita med morfars bläckpenna! Tantan som jobbade där hade aldrig tidigare sett en sån här penna innan och jag tänkte "guud tanta vad mycket du har missat!".. Dessa pennor måste ha varit poppis på 70-80 talet. Looove it! Den fungerar inte men jag kommer aldrig kasta den!! ALDRIG!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar