lördag 16 juni 2012

Helg!


När helgen är här blir allt bra igen! :)
Synd att helgen är så kort för det är på helgen som man slappnar av, är glad och gör roliga saker. Man glömmer bort mesta av bekymren och man bara är sig själv. Vardagen på sista tiden har varit allt annat än bra. Den här sista tiden innan semestern är som värst. Det tar emot att gå till jobbet, det är inte mycket energi man har kvar till att orka jobba. Men man försöker göra sitt bästa ändå.. När man kommer hem är det inte mycket man hinner göra innan det är läggdags igen. Så enda gången man har tid till att njuta är på helgen, och det gör jag nu. Igår var det student och det var rätt lugnt, på kvällen kollade vi på Sverige-matchen på banken. Tyvärr blev det en förlust men life goes on och det är VM om två år så då satsar vi på det. Idag är det spelning i Nosaby med There we sat in snow och Artmade. Innan spelningen ska vi tjejer träffas och ta en drink ihop innan vi cyklar vidare till spelningen. Imorgon fyller lillebror år och då ska jag hem och fika med familjen och fira hans dag. 

Det är mycket som händer de kommande helgerna och det är kul. Jag försöker hålla minst en dag ledig varje helg där jag kan göra något spontant samma dag. Jag har lite ångest över att jag inte ska till Bosnien i sommar men om allt går som jag tänker mig så kommer nog semestern bli lika rolig ändå. Jag ska försöka göra så mycket så möjligt och inte bara sitta hemma och uggla. Hoppas även att sommarvärmen infinner sig i juli månad!

Nu ska jag diska och plocka undan lite kläder innan jag börjar göra mig iordning för utgång ikväll. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar