lördag 25 augusti 2012

IngenRubrikIdag

Sitter i soffan, trött, seg och med en envis jäkla huvudvärk!! Varken alvedon, kaffe eller liter med vatten hjälper! Men vad gör det om hundra år ;) . Nä såhär är det, jag har en bajshuvudvärk som har segat ner mig totalt, det gör så ont att jag snart börjar böla. Men jag ska ignorera den ;) har satt igång spotify och listan från Byafesten! :) alltså är det dansbands musik som spelas! hahaha! Vi får se om huvudvärken ger med sig eller om den blir värre. :) .. 


Det börjar verka kärlek, banne mig
Sån´t där som står i böcker, tänka sej
Jag fattar ingenting
Jag är väl lite ding
Så för all del
Jag kan ha fel

:)
Men seriöst, måste sluta klaga så fort jag har lite ont nånstans. Finns de som har det värre! 
Jaa idag var jag på loppis i Önnestad. Det var inte mycket jag fick med mig. Är nog sämst på det här med loppis. Hittar aldrig något men ser alltid folk gå omkring med jättefina saker o då undrar jag hur sjutton de kunde hittat den skålen/vasen/lampan eller vad som helst när jag precis gått förbi det bordet! Men jag är en sån som inte kan stå för länge vid ett bord och titta. Jag måste gå igenom allt på en gång för att se vad som finns och "för att inte missa något" och det är just då som jag missar allt. Men Men det är väl sånt man lär sig med tiden. Jag minns när jag var yngre och mamma ville gå på loppis eller second hands. Guud va´jag hatade det! Ville aldrig följa med. 

Kommer speciellt ihåg en gång för många år sen, jag var kanske 11, då mamma släpade med mig och Ivan, (eller Ivan gick självmant) till ett secondhand i Hultsfred. Jag klagade och gnällde hela vägen dit. Sen väl där så hittade Ivan en gigantisk "citronkudde" som han tvunget skulle ha och som mamma köpte till honom. Alltså kudden var ENORM, GUL, såg ut som en citron och hade STORA GRÖNA BLAD! Den här kudden skulle vi bära hem! Jag skämdes ihjäl! Mamma och Ivan turades om med att bära kudden hem och jag gick 10m framför de och låtsades inte känna de.  Den här kudden var ett riktigt kap! Vi fightades om den framför tv:n. Den var mysig som tusan. Har nog ett foto på den nånstans. 

Ju, tillbaka till loppisen i Önneby. ;) Jag hade visst hittat ett kap där med. Det tråkiga är bara att jag inte visste om det. Eller jag visste knappt vad det var för nånting. I fredags när vi var där och hjälpte till lite med att packa upp grejerna så tog jag upp den här grejen och tänkte att det enda det kunde vara var en vas. Det visade sig vara en väldigt dyrbar vas! Lyllos den som fick den för det blidde inte jag! :P

Ikväll ska det drickas vin med tjejerna. En vill ut, en är för seg för att fixa till sig och en har fortf inte hört av sig. Vi får se hur det blir. Men lite vin och tjejsnack på det kan iaf inte sluta illa. 

Saknar min honey! :( Känns inte som att vi har hunnit träffas så mycket på sistone. buhuuu!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar