torsdag 4 oktober 2012

Bär inte jeans om du är lycklig!



Läste den här artikeln och skrattade lite för mig själv. Lite sant är det. :)  Självklart piffar man till sig när man har en bra dag. När man vaknar på morgonen med ett leende på läpparna och det känns som att livet är en dans på rosor. La vita e Bella tänker man och slänger på sig en snygg blus, sminkar sig lite extra fint, sprayar på sig en god parfym och skuttar  iväg till jobbet. Man känner sig snygg, går rak i rygg och bemöter alla med ett leende. 

Värre är det när man vaknar på morgonen och det första man gör är bråkar med sin egen kudde. Jävla skitkudde tänker man och tar på sig vad som helst, helst nåt sunkigt och svart. Man gör sina behov på toaletten lite snabbt, sminkar sig och drar iväg till jobbet. På vägen till jobbet drar man fötterna efter sig och undrar om man ens borstat igenom håret!? Hela dagen är man sur och tvär, och allt går bara fel. Man vill bara hem och lägga sig och glömma bort den här dan.

Men hur gör man för att alltid vakna glad och alltid ha snygga kläder på sig? Vaknar man på dåligt humör så är det inte så lätt att piffa till sig. Inte för mig iaf. Jag är också sån som inte kan bestämma mitt klädval kvällen innan. Eller kan och kan, jag har försökt men det slutar ändå med att jag tar på mig något annat dagen efter. Så oftast bestämmer jag det på morgonen. Jag älskar klänningar men kan även känna mig snygg i jeans, om jag har snygga skor till. Helst med en hög klack på. Men jobbar man på en förskola som jag gör så är det inte så lätt att ha snygga kläder på sig jämt. Då blir det att man i princip alltid går i samma kläder på jobbet. Jätte kul verkligen! Men visst kan jag hålla med om att man känner sig lyckligare eller mycket finare i snygga kläder. Det räcker att man köper ett par nya trosor för att känna sig extra fin. :)

... det var nåt mer jag skulle skriva men har glömt bort det nu. hmm. intressant läsning hos Expressen iaf. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar