onsdag 12 december 2012

Migrän Who are you!?


Sen en tid tillbaka har mitt vänstra öga "bultat" nonstop varje dag. Det liksom hoppar till eller skakar till eller hur man nu ska förklara det. Det känns väldigt obehagligt och är även irriterande. Jag känner mig som Quasimodo för det känns verkligen som att ögat ploppar ut och skakar till. Det gör lite ont bakom ögat ocg det känns som att ögat svullnar till. Det känns väldigt dumt när man står och pratar med någon och ögat börjar föra sitt eget lilla liv, hur dum ser man inte ut då? Folk säger att de inte märker något men jag vet inte om jag tror på det. Jag har en känsla av att folk glor på mitt öga :( ... Det högra ögat är det inget fel på det är bara det vänstra.. Antagligen nån nerv som sitter i kläm.



En annan sak som har känts obehaglig är min huvudvärk. Jag har lite huvudvärk nästan varje dag. Det gör liksom lite ont och jag är väldigt känslig för högt ljud. Men det kan också vara en arbetsskada :P ..  Det har inte alltid varit så utan det är också en sån här grej som kommit med det bultande ögat. Lite huvudvärk varje dag och sen några få gånger har det slagit till ordentligt! Första gången jag verkligen kände av den här hemska huvudvärken var för någon helg sen då vi hade  goda vänner på middag hemma hos oss. Allt hade varit jättebra under hela dagenn, de kom och vi umgicks, pratade och skrattade men sen under middagen började jag känna av en liten huvudvärk. Jag trodde först att det berodde på att jag stått i köket där det är varmt och ingen luft och att det var därför jag hade ont i huvudet. Så vi öppnade fönstret och jag drack vatten, men huvudvärken gick inte över. Den var inte så farlig heller så jag försökte ignorera den. När gästerna gått hem la jag mig i soffan för att vila lite i matkoma och då smällde det. Hela högra sidan, precis vid tinningen bultade på som f*n! Det gjorde skitont och jag hade en känsla av att huvudet skulle explodera!  Jag låg i soffan en lång stund. André hämtade värktabletter som jag tog och efter ett tag släppte det. Men det var fortfarande inte helt bra. Jag kände mig "öm" i huvudet och precis där det hade bultat som mest. Det här hände några gånger till efter det och senast nu i lördags. Jag vet inte vad det är. Är det trötthet? Är det stress? Är det oro? . eller vad är det?? Det gör nåt så fruktansvärt ont!

Pratade lite med Carro om det idag, förklarade om det här med ögat och om huvudvärken men hon menar på att det är migrän. Men hur vet man att det är migrän? Jag har inte googlat om det för läser jag om symptomen så känner jag igen mig till 100% och då tror jag att jag har migrän. Men jag vet inte vad det annars kan vara...

någon som vet? :D













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar