lördag 12 januari 2013

Helg!

Efterlängtade helgen är här! I löööve it! Första jobbeveckan är över och nu är det slappedagar som gäller. Det har varit väldigt lugnt och skönt på jobbet den här veckan men ändå har det varit riktigt segt. När det var torsdagsmorgon trodde jag att det var fredag och var sååå glad hela morgonen ända till jag kom på att det var torsdag och jag skulle jobba till 17! Men men ....

Fredagskvällen spenderades i soffan framför tv:n. Glass, chips och en dålig film. ;) 
Dagen idag började med en frukostdate med min älskling <3 . André skulle iväg och jobba tidigt men innan han stack dukade han fram frukosten. Vi satt där i mörkret med ett ljus tänt, åt frukost och drack kaffe :)  Såå mysigt! Det är sådana här små saker i vardagen som jag uppskattar som mest. Det behöver inte vara en resa eller ett spa-upplevelse för att det ska kännas speciellt  (fast jag uppskattar det också ;D ) men småsaker som är utöver det vanliga i vardagen betyder mest. <3 Resten av dagen kommer jag spendera i min ensamhet. André är och repar och sen ska han iväg och jobba igen. Jag hade stora planera på att ha storstädning här hemma. Men efter att ha diskat och plockat undan i köket, bäddat och plockat undan i sovrummet och städat på toaletten tok orken slut. Nää fy för och städa på en lördag! Jag har druckit kaffe med Andrés föräldrar, de kom över en stund :)  nu ska jag torka av ugnen och spisen medans filmen The Lady laddas. Har varit sugen på att se den en längre tid nu och den ska visst vara bra. Ikväll hade det varit kul att sticka ut med nån tjejkompis och ta lite drinkar och bara snacka skit. Ska se om jag hittar nån som vill följa med :) Annars är det en lugn helg och det känns väldigt skönt! 

Måste bara säga såhär: Vår dörr är alltid öppen för er som vill komma och hälsa på! Alla är hjärtligt välkomna! Ni behöver inte ringa två veckor innan och planera in en fikatid. Är ni i närhet så ring och hör om vi är hemma och är vi det så kan ni komma upp och bara ta en kopp kaffe, om det så är det enda som hinns med. Jag gillar när folk kommer och hälsar på hemma hos oss. En fika, en drink eller middag vad ni vill det fixar vi ;) Bara kom! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar