söndag 17 februari 2013

IFK, fondue och brunch.

Helgen är självklart den bästa biten av veckan. Tyvärr är den bara 2,5 dagar lång och oftast hinner man göra iaf en rolig grej, jämfört med de 4,5 veckodagarna då man knappt hinner göra något. Den här helgen har vi bara haft kul! :D

I fredagskväll placerade jag och André oss på arenan i Kristianstad för att hejja på hemmalaget IFK. Det här var min första IFK match och det var sjukt kul!! Att sitta där hejja och bua och vifta med armarna och applådera är riktigt "kick"-framkallande. Det var ca4800 pers på arenan den kvällen, alltså nästan fullsatt! Så då kan ni tänka er vilket ståhejj det var på oss jämfört med bortalagets hejarklack som bestod av ca 10 pers. Jag var helt inne i matchen och hejade och skrek och försökte mig på läskiga Buu-rop, så som André och resten av fansen på arenan gör. Men tyvärr lät mina Buu mer som ett bääande från ett lamm! Liite töntigt! Men det ska övas för här ska det gås på fler matcher och det ska även införskaffas en tuta och en halsduk i hemmalagets färger :) . Efter matchen drog vi till Olles med Andrés bröder och deras vänner för att inta några öl och cider + mojito för min del. Min nya favvo drink är rasberry mojito för den delen. GOTT! Vi skulle egentligen bowlat men det blev inget av det. Och det gör inget för vi hade det jättetrevligt på Olles. 

På lördagen var vår nya fina spegelbyrå färdig och klar för inflyttning till sovrummet. André har gjort den så fin. Slipat och målat så att den ser ut som ny. Bilder kommer en annan gång. Tyvärr kom den inte till sin rätt i sovrummet så den får stå i hallen, och det blev jättefint!
På kvällen var det dags för den årliga fonduemiddagen tillsammans med Andrés familj. Fondue är nåt av det godaste som finns! A.s föräldrar hade fixat hur mycket kött som helst, kalv-gris-ox och kycklingkött. Till det hade vi potatisgratäng, vitlöksbaguetter och olika goda dippsåser. :D Det godaste är nästan att bara äta köttet och dippa det i de goda såserna. åå skulle kunna äta det nu igen! Synd att det bara är en gång om året. Vi satt och åt tills vi var sprickfärdiga! Det är såå gott och man blir så mätt men man kan inte sluta äta just för att det är så himla gott! Sen var det dags för Melodifestivalen, bra låtar den här gången och till det fick vi dansuppvisning av finisen Nike! Det är sjukt vilken taktkänsla den lilla ungen har! Hon är ett år gammal, älskar musik och älskar att dansa! Så fort hon hör den minsta antydan till musik ställer hon sig upp och börjar gunga! Dansskola nästa mamma Lina! Det ska börjas tidigt! ;) Sen har vi den andra finisen M som gick efter Nike, kramade och pussade på henne hela tiden. Lilla charmtrollet! Han kommer krossa många flickhjärtan det är jag säker på! ;)
Till efterrätt var det dags för chokladfondue! Mmm börjar vattnas i munnen direkt. Behöver jag ens beskriva hur gott det var!? Nää vi låter det vara, tror att några kalorier kan komma att attackera mig bara jag tänker på det! 

Idag är det söndag och helgen är inte slut än!! Idag ska vi äta brunch på arenan. Yeeeiy! Jag (vrålhungrig) väntar på att André ska bli hungrig så vi kan gå dit och äta av deras goda buffé! I e.m kommer några vänner över på lite fika men innan dess ska jag fixa med våra garderober och plocka undan lite här hemma så det ser gästvänligt ut. Skön söndag blir det iaf! Sen är jag nog redo för veckan som kommer! 

Min familj är i Sälen tillsammans med goda vänner och åker skidor. Jag hoppas att ni får en helt underbar vecka med en massa skoj! Det är ni värda! <3 Släpp allt som varit den senaste tiden och bara njut av minisemestern. Älskar er!!

Ha en fin fortsatt helg mina vänner! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar