måndag 11 mars 2013

Bad hair day every day!

Vintern har varit alldeles för lång och alldeles för kall och det har satt sina spår framförallt på mitt hår. Håret är risigt. torrt, livlöst och glanslöst. Det är ständigt elektriskt och det tuvar sig jättemycket. Jag blir galen!! Jag orkar inte ha det uppsatt hela tiden men jag orkar inte ha det nere heller just för att det är så elektriskt. Jag försöker avända hårinpackning och jag smörjer håret med Marocanoljan men ingenting hjälper. Jag måste till frisören helt enkelt. Egentligen är det dags för en klippning och jag vet hur jag vill ha det. Men hur lätt är det att hitta en frisör som man trivs med? Jag vill hitta en frisör som kan klippa mig, som kan färga mitt hår, som är lyhörd och som jag kan lita på. Det finns absolut många duktiga frisörer där ute men tyvärr finns det inte många som kan handskas med mitt hår. Jag har TJOCKT och grovt hår. Hår som tar alldeles för lång tid att klippa och att styla. Många svenska frisörer är vana vid att klippa svenskt hår som är mjukare och lite tunnare. Jag försöker alltid att förvarna frisörerna om att jag har tjockt hår och att det tar lite längre tid att klippa än vanligt. Men tyvärr underskattar de flesta det jag säger och det slutar med att de stressklipper mig för att kunna hinna bli färdiga till nästa kund. Hur nöjd tror ni att jag är då efter en sån klippning!? Inte särskilt nöjd.

Aborgine, jag har alltid varit nöjd med dina klippningar och du har alltid tid för mig! Men som sagt, jag måste hitta en frisör som jag kan lita på och som jag kan låta färga mitt hår. Sist jag färgade håret hos frisören fick jag betala 200:- mer för att hon fick använda mer färg än vanligt  då jag har så mycket hår!! JUKT! Jag har nog klippt mig på varenda salong i HLM och den enda frisören som jag verkligen litade på, och som jag t.om lär permanenta mitt hår, hon slutade och bytte yrke helt! Typiskt.

Hela helgen har jag ägnat åt att hitta en bra salong i Kristianstad, läst recensioner om de och det finns många bra men inte en enda som kostar under 500 lappen. Snål har jag blivit med!
Gud vilket i-landsproblem jag har. Men jag måste göra något åt mitt hår! Hjäääälp!


1 kommentar:

  1. Tänk om du hittar en som du är nöjd med, trots priset!? Du vet att de är svin dyrt där jag går, men dom har många frisörer, som är bra på olika! Skägg&lockar

    SvaraRadera