onsdag 20 mars 2013

Snodde den här av Lina som snodde den av Carro som snodde den av någon annan...



3. Vad har du gjort i dag? Jobbat, tankat bilen, diskat och städat.
4. Vilken film såg du senast? Eat pray love
5. Vem ringde du senast? Chefen
6. Är du besatt av någonting? hmm saker får inte sluta på 3..
7. Är du rädd för blod? nej
8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? I vardagsrummet, på soffan med datan i knät.
9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? De som jag känner till är Carl Bildt, Göran Persson och Fredrik Reinfeldt.
10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Läste Linas och Carros svar, men jag känner inte till de andra så jag skrev inte upp de :P
11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart tyvärr
12. När vaknade du i dag? 05.10
13. Vilken är din favorithögtid? Påsk
14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Bora Bora
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Koncentrationslägret i Polen =(
16. Hur vill du tillbringa din pension? i lyx
17. Vad lyssnar du på just nu? Tystnaden
18. Har du någon gång brutit ett ben? Nej
19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Alla sötsaker, kycklingpastej, god dricka, bröd och frukt.
20. Vem är din favoritkändis? Just nu Påven. Han verkar så snäll :) ... annars har jag ingen... John Travolta kanske.
21. Vad är du på för humör just nu? Avslappnad
22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa och USA
23. Snarkar du? Nej.. men jag pratar i sömnen :)
24. Vilka yrken har du provat på? Lärare, förskolelärare och lokalvårdare. 
25. Hur går du helst klädd? (helst, men det blir inte så ofta)..Klänning och fina skor. Inte nödvändigtvis klackskor, bara de är fina.
26. Vilket stjärntecken är du född i? Lejon
27. Vad sa du senast? Ses imorgon!
28. Senast lästa bok? Slagskämpen
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Geografi och Historia
30. Vad har du på dig just nu? Myskläder och mina varma stora inneskor!
31. Vilken är din favoritklädmärke? Billigt är bra :) .. har inget. 
32. Vad har du för storlek i kläder? 36... men börjar närma mig 38 =(
33. Vad har du i dina fickor? Nada
34. Vad köpte du senast? Bensin
35. Hur många gånger har du flyttat? nu ska vi se här.....minst 9! Hatar att flytta!
36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? En tandborste, en STOR tandkräm som räcker länge och en yxa.
37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Både
38. Senaste filmen du såg på bio? Minns inte
39. Har du blivit sydd någon gång? ja. två gånger
40. Har du någon gång badat naken utomhus? ja
41. Vad åt du till frukost? Knäckemacka
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Gick på gymnasiet. Bodde hemma. Det mesta kretsade kring fika och umgänge med tjejkompisarna. Gick mycket på balkanfester :)
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Ja. 
44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Mina fina André <3
45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På sängbordet
46. Vad var det sista du åt? En knäckemacka
47. Vem är världens vackraste kvinna? Finns många, kommer inte på någon just nu bara för det.
48. Är du blyg? I vissa situationer
49. Vad heter du i andra namn? Har inget.
50. Om du skulle va ett djur vilket skulle du va? En Kolibri
51. Har du varit med om en bilolycka? Ja
52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Ja
53. Vilken är den roligaste träningsformen? Ingen
54. Har du några husdjur? Katten Swen
55. Vill du gifta dig? Ja
56. Vad är du sugen på just nu? oooh såå mycket! Bosniska kifle (gifflar) med nutella, chips, mammas spenatpaj, sushi mm...
57. Vad är klockan? 15.08
58. Vad är det konstigaste du ätit? Anka.. blää
59. Har du någon udda förmåga? Kan nå min nästipp med tungan!
60. Var växte dina föräldrar upp? Båda i Zenica i Bosnien och Hercegovina.
61. Vad önskar du dig i julklapp? Låter cheeze men lycka till mig och mina nära och kära.
62. Har du någon gång uppträtt inför massa människor? ... njaee..
63. Göteborg eller Stockholm? Ska till Göteborg för första gången nu i April, så  jag kan inte göra det valet än :) ...
64. Har du sett någon dö? Nej
65. Har du någon gång ringt polisen? Nej
66. Hur många grader är det ute? Minus
67. Vilken färg har ditt hus? GUlt tror jag...
68. Vad sjöng du senast? Because of youuooouu
69. Har du insett vilka som är dina äkta vänner? Ja..
70. Har du någon gång varit ”medverkande” i en rättegång? Nej
71. Har du svenskt ursprung? Nej
72. Hur mycket väger du? femtiofuckingtvå
73. Har du ett turnummer? Nej
74. Vem kramade du sist? Jessica
75. Har du någon gång åkt snowboard? Nej
76. Kan du åka skateboard? Lite
77. Nämn någon du beundrar och varför? Min kusins fru Jelena, för att hon är en underbar människa!
78. Har du gröna fingrar? Nej, tyvärr. :S
79. Har du svimmat någon gång? Ja
80. När lärde du dig senast någonting nytt? Man lär sig något nytt varje dag, kan vara stora saker men kan även vara små. I helgen lärde jag mig hur man använder en vakuumpåse.
81. Har du, eller har haft, något smeknamn? Neni, Anta, Seka Dreka, Renni, Spenata, Nata.
82. Vad skulle du göra om du fick full lön i ett år utan att behöva jobba? Njuta!
83. Är du vidskeplig? Vet inte riktigt. Men jag trampar aldrig på A-brunnar och gillar inte att ha nycklar på bordet.
84. Vilka är dina största svagheter? Chips
85. Vad händer till helgen? Musikal, restaurangbesök, fest och Väla!
86. Om du skulle få en miljon kronor för att hugga av den hand du inte skriver med, hade du gjort det då? Nej
87. Vad har du gjort idag för att ditt liv ska vara bättre imorgon? Städat!
88. Nämn tre saker du absolut inte kan göra? Tvätta bilen. Borra. Sticka.
89. Vilken är din favoritrestaurang? Bubba Gump i Santa Monica
90. Bada eller duscha? Bada
91. Är du bra på att laga mat? Rätt så bra.
92. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb du har haft? Nej
93. När och varför var du på sjukhus senast? Magsjuka i Turkiet
94. Vilket är ditt drömyrke? Logoped, jobba för en organisation tex Rädda Barnen eller vara Chef. Har fortf inte riktigt bestämt mig för vad jag vill bli när jag blir stor.
95. Har du några Piercings? Nej... öronen, räknas det?
96. Löskokta, hårdkokta eller stekta ägg? Löskokta och stekta med lös gula.
97. Om du fick resa tillbaka i tiden och återuppleva en händelse, vilken skulle det vara? Tiden i Hultsfred från 95-98
98. Vad gjorde du 8.00 imorse? Åt frukost på jobbet.
99. Har du gråtit idag? Nej
100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Förbereda mig mentalt inför mitt Spinningpass ikväll.. :S 


Utmanar Mia att fylla i ett sånt här! :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar