fredag 9 augusti 2013

Underhållning om kvällarna

Ja kära vänner, jag har då blivit med Netflix! Yes I have. Och jag är beroende!
Netflix är något i stil med Spotify fast du tittar på filmer istället för att lyssna på musik. Första månaden är gratis och sedan betalar du 69:- eller 79:- /månaden. Så nu passar jag på och utnyttjar den här gratisperioden för fulla muggar :)

Det började med att jag så gärna ville se serien Orange is the new black som bara gick på Netflix. Jag och André satt som fastspikade i soffan varje kväll och såg 3-4 avsnitt/ kväll. Lite vin och popcorn på det och de sista semesterkvällarna spenderades mysigare än mysigast! Serien handlar om tjejen Piper som hamnar på ett kvinnofängelse pga narkotikasmuggling, och så handlar det om alla intriger i fängeleset. Serien är en blandning av drama och komedi och den är verklighetsbaserad.. Den är riktigt bra och väldigt fängslande (höhöhö) men tyvärr finns bara första säsongen ute. Andra säsongen kommer ut nästa år!! Jag försökte beställa hem boken men tyvärr var den slut på förlaget! buhu!

Den här veckan har varit min första jobbevecka efter semestern. Jag har varit helt slut om kvällarna och inte orkat gå ut och gå som jag har planerat, så istället har jag suttit hemma och tittat på filmer, på Netflix! Jag har sett en heeel del bra filmer och en hel del bra dokumentärer. Och jag är totally hooked! Allt är såklart inte bra här, finns en hel del kassa filmer. Jag och André såg en dokumentär om Kurt Cobain som var jättedålig. Sen har de inte de nyaste filmerna heller. Men det är bra när André inte är hemma för då kan jag titta på sånt som han inte gillar :) .. Tex häromdan såg jag dokumentären om Karl Lagerfeld. Rätt intressant men A som såg sista kvarten av den tyckte att den var skittråkig.  Idag såg jag en jättebra film om Bettie Page - "The notorious Bettie Page", den hade André kanske tyckt om. Men jag såg den själv. Sen är filmen "The Girl" också något att rekomedera, den handlar om regissören Alfred Hitchcock och inspelningen av en av hans filmer. Den är inte wow jättebra men väldigt bra ändå, tycker jag. 


Fredag idag. André har jour och jag har laddat med Ben&Jerry och en ny film!
Imorgon bär det av mot Malmö med mamma och lillasyster för lite shopping :)
Hoppas ni alla får en underbar helg!
XoXo


OBS!
Måste tipsa om en annan bra serie som jag och André börjat titta på. Den heter "Suits". Den finns inte på Netflix utan den streamar vi. Jättejättebra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar