fredag 15 november 2013

Barcelona i bilder


Antoni Gaudi var en spansk arkitekt som har ritat upp mer än halva Barcelona.
Han hade en expressionistisk och surrrealistisk stil vilket man kan se på dessa byggnader. 

 




Den kända katedralen Sagrada Familia som ännu inte är färdigbyggd. 
Antoni Gaudi övertog byggandet 1883 och ägnade resten av sitt liv åt att färdigställa kyrkan.
Kyrkan är som sagt ännu ej färdig byggd men den slutliga invigningen av kyrkan planeras senast år 2030!
Gigantiskt projekt, jätte häftigt att se på nära håll, vi hann tyvärr inte gå in i kyrkan. 

 
Park Guell som ritades och konstruerades av Antoni Gaudi. 











Det här trädet var jag tvungen att fota för att det här trädet har jag bara sett i en park i Zenica (min hemstad i Bosnien).. Jag vet inte vad trädet heter men ett stort sådant träd finns i den här parken och jag har aldrig sett den någon annan stans än där. Varken i Bosnien eller i någon annan Europeisk stad. Som liten var jag väldigt fascinerad av trädet pga dess frukter. Ser ni att det ser ut som gigantiska Haricot bönor. Jättehäftigt! Mina föräldrar berättade att det trädet fanns överallt när de var små men att det med tiden har "utrotats".  Jag blev iaf väldigt glad när jag såg det i Barcelona och var tvungen att ta en bild.  :) 







Ännu ett konstigt träd. Eller trädet i sig är inte konstigt, ser ut som en vanlig Tall. 
Med trädets frukt ser lite knasigt ut! :)

Vad är det? Någon som vet??




Mojito var ett måste!
Den här kvällen dracks det några st. :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar