tisdag 17 december 2013

i'm friends with the monster that's under my bed

Ok, så jag trodde att jag hade löst i-landsproblemet - glitternagellack
Men Nej!
Ni vet hur svårt det är att få bort glitternagellack med vanlig nagellacksborttagning. Praktiskt taget omöjligt! 
Men häromdagen när jag hälsade på min vän Lejla på hennes jobb, tipsade hon om Isadoras Peel of  Base "nagellack".
DET HÄR kan bli min räddning över jul och nyår tänkte jag och köpte inte mindre än 2st!
(en för att ge bort i julklapp)



Tanken är att man först ska måla Peel of nagellack på naglarna och vänta 5 min...





..såhär ser det ut då..




..därefter ska man måla över med ett glitternagellack, och låta torka.. so far so good. 
Jag målade några gånger med glitternagellacket för att verkligen få fram nagellackets färg. 
Det blev skarpare och snyggare än här på bilden..

När man sen vill ta bort nagellacket är det bara att skala av det - peel of. Förstår ni? 
Busenkelt tyckte jag!

MEN, det finns alltid ett men... Problemet var att så fort jag stötte till nageln mot något, fastnade mot byxfickan, mot håret ja vad som, så skalades nagellacket bort väldigt lätt.
Och inom loppet av en timme var all min nagellack från mina naglar väck!!
Sååå irriterande!!!

Så det här får ett STORT minus av mig och kan härmed räknas som årets flopp!

Jag hade verkligen sett fram emot ett glittrigt jul och nyårsfiranden!
Får se om det kanske blir det iaf... så får jag ta fighten med borttagningen sen..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar