onsdag 19 september 2012

Last day in LA!

Idag är det sista dagen på den här underbara semestern! Två veckor har gått alldelles för fort! Kul har vi haft och vi har hunnit med mycket!! Vi har festat i Hollywood, varit i Hollywood både mitt i natten och mitt på dagen. Vi har sett Hollywood skylten och Beverly Hills skylten. Vi har varit på Universal Studios, vi har besökt både Venice beach och Malibu beach och badat i Stilla havet. Vi har suttit utanför en courthouse i tre timmar och väntat, jag fick en liiten utskällning av en poliskvinna. Vi har varit i Las Vegas och vi har varit på ett riktigt poolparty. Vi har varit på LA ink. Vi har sett ett filmteam spela in ett avsnitt till Crriminal Minds här i Santa Monica. Vi har även fått se ung 10 polisbilar köra i illfart på en gata och två helikoptrar cirkulera över samma område, det visade sig vara carjacking! Späänande! Vi har ätit både god mat och mindre god mat och vi har druckit mååånga goda drinkar. Vi har lärt känna många underbara personer som har förgyllt vår vardag här. Er är vi evigt tacksamma till! Och vi har gjort mycket mycket mer! Vi har framförallt haft kul och skrattat mycket!

Jag älskar LA! Nu ligger den högt uppe på listan bland mina favvo städer i världen <3! Jag har även fått en helt ny bild av amerikanerna. De är väääldigt trevliga, pratglada och hjälpsamma. Jag kommer gärna hit till Californien fler gånger och besöker andra städer. Skulle även lätt kunna flytta hit om det inte hade varit allt för långt från Europa.

Nu är det dags att åka hem och jag är redo för hemfärd! Jag saknar alla sååå mycket! Det har som sagt varit en heeeelt underbar semester men nu är det dags att åka hfm! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar