lördag 28 september 2013

90-talet som vi minns den

Vilken underbar lista på allt roligt från 90-talet! Loooove! Jag hade nästan allt på listan, hade inga Buffalos men jag hade andra platåskor. Jag hade inga Adidas byxor utan att ett par med nåt annat märke med fyra streck. Jag hade ingen minidisc heller, jag sparade dock till ett men det blev inte så stort och så poppis så det blev inte att jag köpte det när jag väl hade råd. Allt annat hade jag :D t.o.m hockeykorten!

Men så vill jag tillägga ett par saker till listan:
- MTV - det var väl ändå under 90-talet som MTV var som störst! Det var då det bara visades musik på MTV, idag är det annat...
- Plasthalsbanden som man hade runt halsen, de var töjbara och satt tight om halsen. Minns ni de?
- Fake tattoos som man fick i Frida tidningen :)
- Frida tidning - när den var som bäst!
- Peter André. Jag hade fina fina affischer av honom på väggen på mitt rum tillsammans med BSB, Jared Leto, Leonardo Dicaprio, N´sync och många andra.

... nu kommer jag inte på något mer men det finns säkert en hel del som inte är med på listan :) 

http://www.veckorevyn.com/Livsstil/27-prylar-du-bara-minns-om-du-var-ung-pa-90-


27 saker du bara minns om du var ung på 90-talet

Hockeybilder, Date-parfym och Buffalo-skor. Minns du det hetaste från 90-talet?

1. Hockeybilderna. Samlarkorten som ledde till 90-talets hårdaste och mest utdragna förhandlingar.


2. Men så småningom stoppades Gretzky längst in i gardroben och veckopengen lades istället på Pogs.


3. Spice Girls "Wannabe" gick på repeat i den bärbara CD-spelaren.


4. Eller på minidiscen.


5. Även Kurt Cobain och Nirvana spelades flitigt.


6. Och satte riktlinjerna för hela Grunge-modet. T-shirt ovanpå långärmat var ett säkert kort.


7. Disketten fraktades mellan datorsalen och hemdatorn. Inte helt sällan i ett ihopvikt papper.


8. På många flickrumsväggar hängde den här killen.



9. Och i hyllorna stod de här flaskorna.


10. Efter skolan var det Bevvan på TV som gällde - varje dag.


11. Alla ägde minst en tröja från Champion och en från Acqua Limone.


12. På benen satt vrålheta jazzbyxor...


13. Eller ett par från Adidas med knappar längs sidorna.


14. Addera Buffalo-skon (som var var lika het på killar som på tjejer) och du nailade kickersmodet.


15. 90-talets mest älskade husdjur. Tamagotchin.


16. Till Furbeen kom vill säga.


17. Hårmascaror testades friskt i olika färger framför spegeln.


18. Liksom läppennor.


19. Ronny, Ragge, forrrrden och ordet pöka fick oss att skratta.


20.  Hjärtan bröts och delades mellan bästa vänner.


21. Och Mina vänner-böcker fylldes i.


22. Killarnas stora crush och tjejernas största inspiration när det gällde ögonbryn.


23. Och på tal om crush...


24. Väntetider kändes kortare med Snake på 3210:an.


25. Bilder på Robyn togs med till frisörsalongerna.


26. Måååånga kvällar spenderades på Lunar och mIRC.


27. Och alltihop ackompanjerades av det här ljudet...

ANNONS




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar