tisdag 23 oktober 2012

Skattgömma

Nu när vi packat upp så hittade jag ett antal gamla skrivblock från högskoletiden och från den tiden då jag jobbade på skolan och undervisade historia i åk6. Det var väldigt intressant att bläddra i det blocket. Det fanns elevers resultat från något prov sen fanns det anteckningar från något pmöte men det mesta var lektionsplanering. Jag måste berömma mig själv, jag var vääldigt duktig och hade intressanta lektioner. Sen gick det inte alltid som jag planerat och det är väl rätt vanligt att det inte gör det. men det gäller att våga gå utanför "de uppställda ramarna" och att vara spontan. Och det tycker jag att jag var duktig på! Jag saknar att undervisa men gud vilket stressigt yrke! Snacka om att ta med sig jobbet hem VARJE dag! Nä usch just det saknar jag inte!

Märkte även att jag glömt mycket av det jag själv undervisat om. årtal är jag sämst på! Vet inte riktigt vad det är som har hänt med mittminnet! Kastt ör det iaf! Här ska ni få läsa om hur kaffet kom till Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar