torsdag 17 januari 2013

Städning

Sitter på jobbet och pratar städning. Vem som städar vad och sånt i ett hem. Underförstått är att tjejer städar betydligt mer än killar och tjejer ser vad som behöver göras medan killar varken ser eller bryr sig om det. Eller ser gör de väl men de störs inte över det lika mycket som tjejer gör.

När jag boddde själv så hade jag inga problem med att städa, jag bara gjorde det och sen blev det fint. Det enda tråkiga var tvätten. Nu när vi är två så är det skittråkigt att städa! Först och främst för att det alltid är jag som städar och det är orrätvist eftersom vi faktiskt är två, och sen för att det alltid är stökigt och smutsigt fast jag städade dagen innan. Det här stör mig jättemycket! Jag vill ha ett fint och städat hem. Ett hem som ger mig lugn så att jag kan slappna av och ett hem som jag bara kan sitta och njuta av. Men så är det inte. diska, dammsuga, moppa, bädda, städa toan och tvätta. skittråkigt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar