söndag 23 december 2012

Mer Jul ge mig!

Vilken underbar helg!!! Älskar allt med den här helgen t.om tröttheten idag.

I fredags efter jobbet hämtade jag upp Emma sen körde vi till Kstad för att handla julklappar. Det blev lite stressigt men vi hann med det mesta. Sen drog vi hem och André var hemma! weiii ingen övertid den dagen som tur är! Vi lagade god mat, degade i soffan garvade åt Emmas hiphopdansuppvisning och spelade företagsapelet till halv tolv. Skön fredag.

På lördagen var det städning och bakning som stod på schemat. Tanken var att jag skulle tvätta också men jag hade visst bokat in fel dag :( .. Aja fint blev det här hemma iaf. André fixade, trixade och borrade med det som behövdes medans jag och Emma hjälptes åt med att plocka undan och städa. Det blev mycket trams och skratt den här dagen. Emma åkte hem och mot kvällen kom våra vänner på glöggkväll hos oss. Jag och André fick julklappar av Amina! vääldigt fina skinnhandskar och en lite plånbok fick jag och andre fick en plånbok från Marco Polo! du är för underbar kompiiis! ;)

Under kvällen provsmakade vi 6 olika glöggar, vissa var jätte goda andra mindre goda. Största besvikelsen var Blossa 2012! alldeles för mycket alkoholsmak dvs alldeles för stark för mig! Det blev en mycket trevlig kväll med mycket skratt, dålig musik och Andrés dansuppvisning. Tyvärr däckade André i sängen runt 11tiden men vi andra drog ut till olearys och fortsatte festa där. Myyyycket rolig utekväll här med. Jag och Amina kom hem runt 4, tog en macka pratade lite och sen var det läggdags. Kl 8 ringde klockan. Det var inte mycket sömn jag fick den natten. Vi åkte till Robin och Eva för att äta julfrukost och Amina stack till jobbet. Frukosten var delicious! Vi satt och umgicks lite innan det var dags att åka hem igen och fortsätta med att fixa med det sista. Jag bakade tre st olika julgodis och Andre handlade in de sista julklapparna. Det har varit en lååång bakis/sliten/trött dag men ändå mysig på samma gång. Härligt.

Sammanfattningsvis har det varit en helg med mycket kärlek och skratt!

Nu är det väääldigt dags för min beautiesleep så jag säger God Natt kära vänner och jag önskar er en God och fridfull Jul! <3

Puss och Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar