måndag 3 december 2012

Å hit Å dit!

 
 

 













Någon som vet hur man gör för att få ihop bilderna som ett kollage här på bloggen?

Anyway! Long time no seen.....igen....
Det blir aldrig av att jag sätter mig ner och bloggar fast blogglusten finns där...Anledningen är nog att jag inte hittar min datasladd och därför inte kan sitta vid min data utan får alltid låna Andrés. Det är inget fel på Andrés data men min data är min data, där har jag bilder som jag kan ladda upp och en massa annat kul som jag inte har här.. men men får väl ta och gå igenom alla lådorna i källaren så kanske jag hittar sladden och allt annat som är spårlöst försvunnet! Jawla flytt!

Iaf. Det börjar bli bättre och bättre här hemma. :) En FET tumme upp för det!! Saker och ting börjar komma till sitt rätta och det börjar mer och mer kännas som vårt hem. <3 vi har självklart matbordet och mattorna kvar att köpa. det går sådär med att hitta det som passar oss. Men det kommer..Igår tog vi fram ljusstaken som lyser så fint i köksfönstret och en liten fin tomte står bredvid den. Idag ska jag hänga upp julgardiner och så är jag på jakt efter en vit lite större adventsstjärna att ha in fönstret i vardagsrummet. Det är tyvärr inte så lätt att hitta det nu när man är så sent ute på det som vi är. Alla fina adventsstjärnor är slut ute i affärerna. Men vi hoppas att vi kan haffa en snart. Mer än så juligt blir det inte här hemma än. Jag brukar julpynta ordentligt först där runt den 3:e advent. Då kommer alla tomtarna fram och allt glitter. Jag tycker att andra börjar alldeles för tidigt med förberedelserna inför julen. Redan i november börjar julpyntet säljas och folk börjar snacka om julen och gå på julbord!! Sen när julen väl är här så har man inte julkänslan kvar längre och det är inte kul!! Jag vill njuta av julen när julen är här! Alla får självklart göra som de vill och det vi alla har gemensamt är att vi tycker att julen är den mysigaste tiden på året! :) Sen är jag väl den enda som faktiskt har julen kvar ända till den 6 januari. I den katolska kalendern är den 6:e januari  De tre vise männens dag och det är då vi brukar ta ner julgranen. I år får jag väl ännu en gång kämpa för att ha min fina, tjusiga, vackra vita julgran uppe!! Den är så fin så fin och jag äääälskar den. Men det gör tyvärr ingen annan :( .. 

Ja sen det här med tiden. Den räcker inte till!! Dagarna är alldeles för korta för att man ska kunna göra något vettigt! Och när helgerna kommer ja då är det fullt upp! Och så fort man har en liten liten stund för att sätta sig ner och pusta ut ja då däckar man i soffan för man är även sååå förbaskat trött hela tiden! Helt sjukt! Men det är mycket som händer, mycket roligt, träffar många fina vänner och vi är ute nästan varje helg eller så har vi folk hemma hos oss och det älskar jag! Tyvärr är det så att jag och André inte har så mycket kvalitetstid tillsammans, vi har inte riktigt hunnit umgås bara han och jag. och det har jag saknat! Men igår hade vi en mysdag för oss själva. Det började bra, vi gick på stan och fikade och handlade lite julklappar, sen kollar vi på lite mattor och just som vi skulle iväg till MiO för att kolla matbord blev André inringd för o jobba! Inte kul! Men det fanns inget att göra än att köra hem. Jag hade bestämmt med I att jag skulle följa med på afrodance senare under dagen så jag körde och hämtade henne och sen drog vi till friskis och svettis. Fyy vilket tråkigt pass men AJ AJ AJ vilken träningsvärk jag har idag! Hemskt! Iaf på kvällen var vi båda hemma så vi lagade mat och titttade på Pirates del 4. Mysigt! 

juu en rolig grej, jag har vunnit en svart pälsjacka på tradera!! YEIIIY!! Jag ska hämta den på posten! :D 
nä nu känner jag att trötttheten börjar ta över här så jag  går och lägger mig! 

Puss och hej!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar